tisdag 9 mars 2010

Tisdagsunder.
























Idag har varit en helt fantastisk dag. Hela Oslo droppade av smältsnö och det var sol en hel dag och jag var ledig. Hannes och jag gick en secondhand-runda och fick med oss Tanja på en solig uteserveringsöl. Hannes hittade gamla Levis och fina sjalar på Uff Underground och Möllergata Retro (som har väldigt mycket fint till killar också) och jag köpte den vackraste underkjolen som jag någonsin har sett!
























Sen såg vi Alice i Underlandet - helt okej fast under förväntningarna. Jag gillar definitivt käcka gamla tecknade Alice som sjunger med blommor bättre en nya blekglåmiga Alice som slåss mot en drake. Den är definitivt sevärd men jag ångrar att jag såg den i 3D - effekterna var inte så överväldigande bra och det blir svårt att förstå viss karaktärer med tung skotsk brytning utan text.


Tuesday wonders!
I had an amazing day! Oslo was dripping from the melting snow and the sun was shining the entire day. I got my boyfriend to go second hand shopping with me and later we met my friend Tanja for a beer. My boyfriend got some old Levis jeans and scarves (I was rediculously happy that he found stuff in "my" shops) and I bought the most beautiful petticoat that I have ever seen!

Later in the evening we went to see Alice in Wonderland. It was allright but not as good as I had expected. I definitly like good old Alice of 1951 better than this gloomy one with action and dragons.
What have you been up to on a wonderful tuesday like this?
.

3 kommentarer:

  1. Så himla fin du är, det är galet! Och underkjolen är strålande den med!

    SvaraRadera
  2. Toksnygg klänning. Bifaller Moa, jag drömmer om en sådan underkjol.

    SvaraRadera
  3. Wow what a stunning dress you have on. It sure is one gorgeous number and paired with that new petticoat you found it looks even dreamier.
    ♥Darla

    SvaraRadera