torsdag 18 mars 2010

Öppning.
























Idag har jag öppnat på jobbet för första gången själv på riktigt. Kände mig som en riktig hjälte när jag vaknade en halvtimma innan väckarklockan och steg upp kvart i fem, åt en nervös frukost i mörkret och korsade fingrarna för att jag skulle klara detta mandomsprov. Gick mina hundra meter till jobbet med en pirrig hurskadethärgå-känsla i magen, larmade av, tände stearinljus, bryggde den första kaffen och satte på Ella Fitzgerald. Det gick bra. Det är en ganska mysig känsla att gå till jobbet när alla sover och det är fullkomligt stilla ute, och gå därinne och plocka i ordning för sig själv.

Jag blev väldigt glad när en jättesöt tjej med Betty Page-lugg kom fram och frågade om det inte var jag som hade den här bloggen. Tack söta du!

En del av er har hört av sig till mig och påpekat att det var svårt att kommentera här. Att man tydligen var tvungen att ha nåt slags konto. Jag har ändrat det nu så att vem som helst kan säga hej!


Opening.
Today I did my very first opening at work by myself! I felt like a hero when I woke up half an hour before my alarm went off and stood up at quarter to five, and had a nervous little breakfast in the dark, hoping to manage this huge quest. The opening. I walked my one block to work with butterflies in my stomach, turned off thye alarm, lit the candles, made the firt coffee of the day and put on Ella Fitzgerald. It went well. It's a quite special feeling to go to work when everyone is asleep and there is just complete silence everywhere.

Also, today a very lovely girl came up to me and asked if "Oh Darling" was my blog! It is the first time that a reader comes up to me and I was so surprised. She had the swellest Betty Page-bangs.

By the way, a few of you guys have emailed me and said that it was difficult to comment here, apparently you had to have some sort of google account. I changed that now so that everyone can say hi!
.

5 kommentarer:

  1. Kjempegøy å hilse på deg igår! Skulle gjerne ha snakket mer med deg, men jeg skulle tattovere meg og måtte rekke et tog! Men vi ses helt sikkert! :)

    SvaraRadera
  2. åh vad bra! jag har försökt kommentera flera gånger, men inte lyckats! tänkte att jag skulle maila dig istället, men hittade ingen mailadress så det blev inget... :) men gillar din blogg jättemycket, du är så himla fin jämt och inspirerar mig till att bli lite finare också ;) kram

    SvaraRadera
  3. Är det en badmössa? Kanonsöt är det i vart fall!

    SvaraRadera
  4. så bra att kunna skriva kommentar! badmössan är hur söt som helst ^^.. har du kanske några tips på vart man kan hitta vintage, eller vintage inspirerade baddräkter?

    SvaraRadera
  5. Akira: Det var kul att se dig också! :) Vi kanske ses igen ;)

    Elin: tusen tack söta!

    Wicky: Yes, det är en badmössa!

    Anna: Riktiga vintagebaddräkter är hur svårt som helst att hitta, det finns på tradera då och då, men jag har aldrig hittat nån i en affär även fast jag letat och letat. Vintageinspirerat finns massor på nätet men är väldigt dyrt (tycker jag), bara att google på vintage swimwear! Lycka till!

    Puss&kram /Sofie

    SvaraRadera