fredag 12 mars 2010

Kjoltricket

En sak som jag upptäckt är hur mycket finare klänningar faktiskt blir med en bra underkjol. Se här.


Woila! Den här klänningen är från H&M (men köpt second hand) - men kolla hur femtiotalsfin den blir med lite hjälp av en riktig underkjol. Ser nästan ut som äkta vintage.


Underkjolen som jag använder här är så nedrans stärkt att den kan stå för sig själv!


The skirt trick.
I've discovered the magic of the petticoat! This dress is from H&M (though bought second hand), but it almost looks real vintage with a good petticoat underneath. This petticoat is vintage 50's and it' s so starched it can stand by itself!
.

6 kommentarer:

  1. hihi! åh, ein krinolin skulle eg så gjerne ha. kanskje eg ikkje skulle bruka den så ofte men den kunne få henga i taket litt likevel.

    SvaraRadera
  2. Gud så fint, jag äger inte en enda underkjol! skandal!

    SvaraRadera
  3. åh, var hittar man en underkjol? och vad ska man tänka på? kram!

    SvaraRadera
  4. Dear So-pee.
    You have to write about me.
    You have to.
    You need to.

    It's the only thing to do.

    Now.

    SvaraRadera
  5. Sarah, Mariell, Jaqcueline: tack, och äh - även om man inte använder dem varje dag så är de ju så fiiina och kul att ha! :)

    Lovisa/polichinelle: jag har hittat den här och den i ett tidigare inlägg på vintagebutiker, bara att leta... annars brukar det finnas rätt bra på tradera, eller att beställa från Vivienne of Holloway. Bor du i Sthlm så gå till Beyond Retro, jag har en superjättefin därifrån!

    Anonym: hahah, what?

    SvaraRadera