måndag 22 mars 2010

Den bästa affären i Oslo.

























Den bästa vintageaffären i Oslo just nu är helt klart Uff Underground på Storgata. I lördags fick de in 3000 nya vårplagg i butiken och de plockar fram mer under hela veckan. Jag var där idag och, herregud, jag har aldrig sett så många sanslöst fina klänningar på ett och samma ställe! Ni vet när man har supertur och hittar en himmelsk klänning som man dör bara av att se på? ALLA klänningar var så fina! Det var ingen ände på underverket. Uff Underground är ju alltid ett sextiotalsmekka, men nu finns det en hel del 50-tal också. Gå dit nu nu nu!

Den här kappan och klänningen fick bli mina (och två påsar klänningar till). Kappan är förmodligen 70-tal, men jag tyckte den var så vid och fin så man kan ha underkjol under klänningen, och pepparkaksfärgen är så härlig! Blir jättefin med ett svart skärp tror jag.



























The best shop in Oslo.
The best vintageshop in Oslo right now is without doubt Uff Underground at Storgata (main street). They got 3000 new clothes in store this weekend, I visited today and oh my god, I have never seen so many divine dresses at the same place! You know the feeling when you find the prettiest dress you've ever seen? EVERY dress was that pretty! There was no end to it! Uff Underground is a 60's mekka, but they have alot of 50's too at the moment, so if you're in Oslo, go there now now now!

I bought this coat and dress, and another two bags of dresses. The coat is probably 70's, but I liked its wideness (so that I can wear a patticoat underneath) and color. I think it will look great with a black belt.


Puss!
.
.

6 kommentarer:

  1. Jag önskar att jag också hade råd att shoppa loss som du gör...

    Jag är dock duktig på att budgetshoppa och brukar få mycket beröm för min unika stil av människor. Precis som du är jag svag för 50-talsklänningar. Finns inget årtionde som framhäver midjan såsom 50-talet!

    SvaraRadera
  2. ÅH! jag önskar jag bodde i oslo!

    SvaraRadera
  3. najj!
    du får inte skriva såna här inlägg, blir så sjuuukt avis. expressen till oslo tack.

    SvaraRadera
  4. du kan ju vara den sötaste människa jag någonsin sett!

    SvaraRadera
  5. åh vilken jättefin kappa! helt fantastisk! jag vill åka till oslo och shoppa :) får väl börja med att ta en tur i stockholms affärer nu när löningen kommer, och så är det vintagemässa i helgen - kalas!

    SvaraRadera
  6. Anonym: jag vet, det är så fiiiint!

    Jacqueline: ja, det är en fördel att bo i en huvudstad om man vill vintageshoppa... hälsa på! :)

    Miri: Jojj! ;) Hit märä bara.

    Lille e: Tusen tack, söta!

    Elin: Tack så mycket! Stockholm är nog ännu bättre än Oslo, och passa på att shoppa på mässan! Jag vill diiiiit!

    SvaraRadera