fredag 26 mars 2010

Blask.

Folk skriver om vårblommor och värmen och kaffe på balkongen att de sitter i gräset utan jacka. I Oslo ser det ut såhär. Man blir deprimerad. Fifan!


Det är knappt att den blommigaste vårigaste klänningen i världen hjälper. När ska det sluta vara grått och blött och fult och tråkigt och grusigt och varning för ras.


Well, ikväll ska jag ta med mig Hannes och åka ut till Tanjas kollektiv i St Hanshaugen och trevla. Finnemang. Och fruktansvärt skönt skall det bli att vara ledig på en lördag. Fruktansvärt skönt. Vad ska ni göra i helgen?


Ha en fin helg allihopa! Den som skriver en kommentar om att solen lyser eller nån jävla kvittrig fågel, dör. Puss!


Greyness
People are writing about spring flowers and warmth and having coffee on their balconies and sitting in the grass without coats. This is what it still looks like in Oslo. Grey and wet cold and and ugly. Not even the most flowery, springiest dress helps. Iuck.
Well, tonight I'm draging my boyfriend over to Tanja's place for a nice evening. And I can't tell you how much I've longed for a saturday without work!
Have the best weekend everybody. Whoever writes a comment about sun or some darn singing bird, dies. Lots of love!
.
.

4 kommentarer:

  1. här i stockholm är det grått och dimmigt, så mig behöver du inte vara avundsjuk på :) dessutom har jag en riktig tråkhelg framför mig med tentaplugg inför tenta på måndag, så mig gör det inte så mycket att vädret är trist, men synd för dem som är lediga! hoppas du får en fin ledig lördag, och sjukt söta skor du har på dig :)

    SvaraRadera
  2. I Uppsala ser det ut som att någon har mosat ner ett stort fult moln över hela staden, grått och dimmigt är det. Inte mycket att avundas...
    Håller med om skorna, hur söta som helst! Vart har du hittat dom raringarna? :)

    SvaraRadera
  3. Glamour&Fläskpannkaka: taaack! :) det blir jag glad av att höra. Älskar ditt namn för övrigt ;) "glamour och fläskpannkaka".

    Elin: tack och tack ;) haha alltid skönt att höra att andra har det lika dåligt! (Obs, skämt.) Lycka till på tentan!!!

    Katja: ja, precis så ser det ut... och gräsmattorna ser ut som havregrynsgröt. Tack, skorna är vintage och jag hittade dem på Trabant i Oslo. kram!

    SvaraRadera