onsdag 24 mars 2010

24.03.10

.
.
Idag säger jag blä för att sånt som är orättvist händer människor som jag bryr mig om. Chefer som säger Tyvärr har vi ingen plats till dig här längre, intervjuer som aldrig kommer, skolor som säger Nej du kommer inte in på den här utbildningen som du drömt om hela ditt liv, organisationer som säger Nej du får inte längre arbeta som volontär i Afrika som vi lovade, och så vidare. Jag hoppas att jag är tillräckligt snäll för att ni ska bli lite glada då.


Eh, här kommer lite bilder på en klänning.

























Nu ska jag ut och träffa en väninna och då åker den här blåsan på. Den har så vackra effekter tycker jag med ryschkanter och ränder åt olika håll. Och så är ju brunt kanske den bästa färgen.

























(Klänning: Uff Underground)

24.03.10
There is such a feeling of unjustice when bad things happen to people you care about. Bosses who way Sorry but there isn't any place for you here anymore, interwievs that never come, schools that say Sorry but you won't get in to this education that you've been dreamin about since you were a kid, organisations that say Sorry but we can no longer send you to that project in Africa that we promised, and so on. In these situations, I hope that I am kind enough to make you feel a little better.

Tonight I am going out with a friend and I'm wearing this pretty striped 50's dress! I like the effects with stripes in different directions and the ruffle details!


.
.

8 kommentarer:

  1. åh, så dumt at verden berre er imot deg i dag. sånn har eg det i dag óg. puss på nasen din.

    og fantastisk kjole!

    ps: om du hadde lyst til å skriva om vintage/second hand er min mailinnboks klar for det!

    SvaraRadera
  2. guuud vad jag är avundsjuk på alla dina finfina klänningar!

    SvaraRadera
  3. Hjartesmil: jag skriver gärna om vintage i Oslo - hur långt vill du att jag ska skriva? Vill du ha bilder och sånt eller bara text? Ska jag skriva nån slags butik-guide, eller om min kärlek till vintage också? Ska jag hitta nån som kan översätta till norska eller gör du det? :) Puss puss!

    Jecqueline: Hihi :) tack sötnos!

    SvaraRadera
  4. Oh, you look so adorable in these photographs - I love your dress!! :)

    SvaraRadera
  5. sv: eg tenkte å ta bydel for bydel, så om du kunne skrive litt tekst om dine vintage-favorittar(og gjerne andre fine plassar), adresser og trikkestopp om du kan, og gjerne bilder om du har! kan ikkje du senda meg ein mail? enklare å kommunisera på det viset. :) puss!

    SvaraRadera
  6. Så himla fint! Du är så inspirerande med dina ljuvliga femtiotalsklänningar och din snyggsnygga piercing. Helt i en klass för sig är du! :)

    SvaraRadera
  7. Du har verkligen söta klänningar men du, snälla, stryk! Det är trist och jobbigt att stryka men det är verkligen värt besväret ;-)

    SvaraRadera
  8. Hjartesmil: Jag sender en mail!

    Anna: Nämen, tack, jag blir jätteglad när du säger så :) Puss!

    Marie: Hahah, jag lovar att stryka!

    SvaraRadera