söndag 14 februari 2010

Women should live to the rythm of high heeled shoes. -Christian Louboutin

.
Ikväll är min pojkvän ute och dansar på nån häftig elektrosvartklubb och jag håller mig hemma men kan inte sova. Tar en liten nattfika med mig själv och tänkte visa er en fin bok som jag fick i present av min kollektivkompis Kalle. "Vintage shoes" av Caroline Cox (2008) med förord av Christian Louboutin, en tung sak på 223 sidor som går igenom skons historia från 1900 till nu. Mycket trevligt. Den är indelad i årtionde-kapitel med skons historia, porträtt av stora skodesigners, "sko-etikett" (det vill säga hur man bär rätt sko vid rätt tillfälle), uppslag om olika skomodeller och såklart många fina bilder. Vi tar en titt!










































































Snipp snapp snut!


Women should live to the rythm of high heeled shoes. -Christian Louboutin
My boyfriend is out dancing in some trendy electro club and I'm at home but can't sleep. I'm having a night cup of tea with myself and thought I'd show you a great book wich was a gift from my flatmate Karl. It's called simply "Vintage shoes" by Caroline Cox (2008), with foreword by Christian Louboutin, and it's a heavy thing of 223 pages about the history of shoes from 1900 until now. It's sectioned in chapters by decade with the typical shoe design, portraits of the great shoe designers, "shoe etiquette" (which shoe to wear on what occassion), information about most of the century's shoe models and of course, lots of beautiful pictures! Here's a sneek peek...
.

1 kommentar:

  1. oh, böcker! oh, skor! och tillsammans - vilken oslagbar kombination! :) dendär boken måste jag försöka få tag i!

    SvaraRadera