söndag 21 februari 2010

Mamma&Edvard


Trots snöstormen och iskylan så har jag haft en kalashelg med min mamma. Vi trotsade kylan och tog oss runt Oslo. Allt som allt har vi varit nere i hamnen, sett operan, gått på loppis, besökt Nationalgalleriet och Munchs museum, lagat god middag, gått i secondhandaffärer och fikat. Rätt bra jobbat tycker vi. Fick visa mina baristaskills och laga kaffe till mamma på jobbet. Och så har vi chockat oss själva med att kolla på melodifestivalen OCH os. Det har varit supermysigt och nu känns det lite tomt. Man glömmer lite hur skönt det är att ha familj omkring sig.


Jag hade fyrtiotalsblus, victoryrolls och ursnöade lockar och vi åt glass med hemmalagad chokladsås.























Jag hade aldrig varit på Munchmuseet förut men det var riktigt bra så dit tycker jag att man ska gå om man bor i Oslo. Är det inte vinterferie nu och allt. Skitbra ju. Ligger precis vid t-banestationen på Tøyen och är gratis fram till första april!

"The sick child" by Edvard Munch

Mother&Edvard
Despite the snow storm and the cold I had a great weekend with my mother. We did alot of Olso sightseeing and I showed her the places where I hang out... If you visit Oslo, I really recomend a visit to the National gallery and the Edvard Munch Museum!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar