fredag 19 februari 2010

Lockar, snöstorm och sammetsfluga
























Hejhej. Jag har vant mig så dant vid att sova med pincurls att det inte ens är oskönt längre. Bra det. I övrigt har jag haft en himlans fin dag! Fast den hära tjusiga 40-talsklänningen med klädda knappar och små hårda axelvaddar fick bara vara med på förmiddagen. Sen fick jag "jagharingetatthapåmig-kris" och provade igenom hela garderoben och slutade med en gul 50-talsklänning. Så drog jag och klänningen ned på stan och mötte upp med Tanja och drog på en rejäl shoppingtur. Eller. Den rejäla shopingturen bestod i att vi spenderade sjukt mycket pengar på den första vintageaffären vi var inne i, sen fick vi helt enkelt hejda oss och sätta oss och trevla i Grüneløkka. Ni ska få se resultatet imorn, däribland en superstor sammetsfluga som ska få sitta på min kappa. På kvällen gick jag på spelning med en kompis fast jag hade tänkt att sova men äh, sova är ju tråkigt och rödvin och dans är ju mycket roligare! Sagt och gjort. Nynnade mig hem genom snöstormen och nu ska jag krypa ner i sängen (med ett stort skönt 'ååååh') och läsa. Och så har jag ledigt från jobbet helt fantastiskt länge! Det vill säga fyra dagar. FYRA DAGAR! Helt himmelskt. Och min lilla mamma kommer hit och hälsar på!

Det är så fint när de här bra-dagarna dyker upp och kramar om en. Nu kunde det väl bli vår också, tycker ni inte?

Curls, snow storm and a large velvet bow.
Hi there. I've gotten so used to sleeping with my pincurls in that I don't even feel it anymore. Good I s'pose. I had a great day today! Though this 40's dress with a hundred buttons and hard little shoulder pads only got to experience the morning until I got a "ivegotnothingtowear-crises" and tried my way through my entire wardrobe and chose a yellow 50's dress instead. The dress and I went into town to meet up with Tanja, and the three of us went vintage-shopping! Or well, the vintage shopping was honestly a visit to just one shop where we spent so much money that we had to go sit ourselves down and have a beer far away from all the other shops! I'll show you what I got, it's lovely, for instance I got a huge velvet bow that I'll put on my green 50's coat!
Later I went to a gig with a friend though I had planned to go to bed early but I thought, I can sleep when I'm dead and dancing and wine is so much more fun! Said and done. So I sung myself back home late, walking through the snow (that went crazy today!) and now I'm going to crawl under the sheets (with a big "mmmm") and read a bit. Lovely. Lovely day. Oh and I don't work for a superlong time, that is four days. FOUR DAYS! I love it. And on top of it all, my mom is coming to visit tomorrow, I haven't seen her in two months!

It's just awesome shen these great days come and surprise you just like that. Couldn't I just wake up tomorrow and have spring, too? Wouldn't that be something?
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar