söndag 21 februari 2010

En söndag.
















































Här är en till av de nya vårklänningarna som jag lovade att visa. Den är så vackert himmelsblå och fin med broderade blommor längst ner på kjolen. Helst tycker den nog att jag ska ha bara ben och klackskor med små vita strumpor i, men tyvärr måste jag göra den besviken med varma koftor och vinterjacka. Tio minus säger jag bara. Hu.

Idag har jag sagt hejdå till mamma och suttit och värmt mig några timmar på fiket där jag jobbar med några långsamma koppar kaffe och en bok. Och ikväll har vi couchsurfare och semmelbak i lägenheten och ska kanske ut och lyssna på jazz. Det blir gøy! Vad har ni gjort?


A sunday.
Here's onother one of my new spring dresses that I promised to show you. I think it's blue like early spring skies and it has such pretty flowers at the skirt (you almost can't see them). I think it wants me to go bare legged with pretty flats and little shite socks, but unfortunately I have to dissapoint it with layers of sweaters and winter jackets. Brr.

Today I said goodbye to my mother and then sat for a couple of hours at the cafe where I work with some slow cups of coffee and a book. And tonight there'll be couchsurfers and cakebaking in our flat and then later we'll go out to hear some jazz. In other words, good day! What have you been doing?
.

5 kommentarer:

  1. Hemskt fin frisyr! och klänningen också för den delen :)

    SvaraRadera
  2. så fint. finns det bra vintageaffärer i oslo? vad kostar en klänning som denna underbara blå?
    kanske värt en tur dit =) här hittar man aldrig någonting...

    SvaraRadera
  3. Linnea: det finns ganska mycket bra vintageshopping i Oslo, framförallt väldigt mycket 60-tal. Och 70- och 80-tal förståss. 40- och 50-tal finns det mindre av men det finns fortfarande en hel del. Det är antagligen bättre att åka till Sthlm om du vill åka bara för shoppingens skull, men det är absolut inte fyskam i Oslo! :)

    SvaraRadera
  4. Och just det, angående priserna! Just den här blå var nedsatt till 100kr för den hade en spricka i sömmen (superlätt att laga), meni allmänhet kostar en femtiotalsklänning mellan 200 och 400 norska kronor. Inte jättebilligt alltså (enligt min standard i alla fall!). Sextiotalsklänningar är mycket billigare, de ligger på mellan 80-300 kr.

    SvaraRadera