tisdag 2 februari 2010

Alldeles, alldeles underbar.





























Här är den. Helt fantastiskt vacker och alldeles för stor. Den ser ut att komma direkt från en sval, elegant 60-talsfest (eller sent 50-tal, jag kan aldrig avgöra). Blekt blekt rosa med svarta detaljer. Skulle vara så tjusigt med vita handskar och fin håruppsättning till. Den har ganska vid kjol men inte supervid, och det sitter en blank men lite prasslig underkjol i.

Jag undrar vad jag ska göra med den. Om jag ska vänta tills jag får tillfälle att använda den och lägga lite pengar på att låta en skräddare sy in den. Eller sälja? Vad tror ni? Är det nån som är intresserad, så säg till!


The beauty.
Here it is. Completely fabolous and way too large for me. It looks like it came straight out of a sleek and elegant 60's party and it probably did, too (or late 50's, I can never tell). It's a pale shade of pink with black details. Well, as you can see. It would look so fancy with white gloves and a nice hairstyle! The skirt is pretty wide but not super wide and it has a petticoat inside.

I'm not sure what to do with it. Should I wait and hope that one day I'll get the opportunity to wear it, and spend some money on having it made smaller? Or should I sell it? What do you think? If anyone is interested, let me know!
.

3 kommentarer:

  1. åh, vilken underbar klänning! :) jag tycker såklart att du ska använda den ändå, trots att det är en balklänning. sy in, och använd vid första bästa tillfälle. plagg som denna är enligt mig alldeles för fina för att inte användas. att bara ha den hängande känns som någon form av slöseri... senast i måndags traskade jag runt i en gammal bröllopsklänning med tyll och spets, bara för att det var måndag :) dagarna blir finare så.

    SvaraRadera
  2. Den ser helt fantastiskt ut! Vilken storlek är det? Jag är absolut intresserad om du skulle bestämma dig för att sälja den, även fast jag förstår om du fixar till den och behåller den själv. Säg till är du jättesnäll: asafiskaare@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. åh vilken storlek? Jag är också intresserad. Tycker inte att du ska sy in den..ha den upphängd på väggen istället.

    SvaraRadera