onsdag 20 januari 2010

Pin curls and polkadots

Jag har visat er min pin curls-grej förut. Men i alla fall. Såhär lägger jag upp dem. Två rader, ibland tre.



Och när man släpper ut dem blir det stela korkskruvslockar såhär.


Borst borst! Det blev faktiskt ovanligt bra den här gången. Jag ansträngde mig att sätta pincurlsen extra långt ner, om jag sätter de för högt upp blir det mer sjuttiotalsdisco än fyrtiotalsglamour.



























Sen försökte jag göra Betty Lou-luggen! Blev inte superbra men jag blev jätenöjd ändå faktiskt om jag får säga det själv, den här frisyren blir definitivt en favorit!

...har fått höra idag att jag "ser ut som nån från en film från 1952", "du ser ut som Regina Spektor" och att jag "ser ut som en nöjd katt i solen" - det måste ju vara bra, eller hur?
















































Pin curls and polkadots
I showed you my pin curls-routine before, but anyway, here's how I did it today. I do to rows in the back (sometimes three if I have time). I tried a new kind of bang and I really like it! What do you think? Just roll it up, twist, and pin it.
.

8 kommentarer:

  1. fick höra av en dam att jag såg ut som john travolta i hairspray när jag hade 60-tals tupering... tack för den typ..

    fin är du som snus hur som helst!

    SvaraRadera
  2. Najs. Har du något i håret innan du gör pin curlsen, typ läggningsvätska, hårsprej? Jag tänkte försöka bli bättre på att göra något med håret och testade papiljotter, men det gick inget vidare. Tänkte testa det där härnäst!

    SvaraRadera
  3. I like it! Your hair looks super cute.
    -Andi x

    SvaraRadera
  4. Moa - hahahah! Klockrent!

    Vlad - jag använder bara mousse men bäst är nog mousse och läggningsvätska. Och så är det bara att spreja som fan när man tar ut dem. Håret bör va fuktigt nä r du lägger upp det (men inte genomblött, så det hinner torka över natten...). Om man lägger upp pincurlsen igen nästa natt så håller lockarna flera dagar. Lycka till! :)

    SvaraRadera
  5. Du är absolut superfin Sofie! Men grejen genom näsan verkar inte helt tidstypisk?

    SvaraRadera
  6. oj det är inte ofta man ser femtitalsbrudar med erl! Way to go

    SvaraRadera