onsdag 6 januari 2010

Ny klänning!

























Jag gör nästan alltid victoryrolls när mitt hår är lagom otvättat. Både för att liksom dölja smutsigheten och för att det är mycket lättare att åstadkomma dem när håret inte är sådär halt och balsamigt. Och så en liten hästsvans i rött sidenband till det, så blev det ju faktiskt fint!

I julklapp så fick jag ju ett prersentkort på vintageaffären Fröken Dianas Salonger (är det inte finaste namnet på en butik?). Så idag promenerade jag ut i tjugo minus för att ta mig en titt och hittade bland annat den här ljuvliga ljusblå drömmen! Den är nästan nästan genomskinlig och har massor kjol och spetsdetaljer.
















































Och min nya älsklings-underkjol under såklart!


New dress!
My boyfriend gave me a giftcertificate from a vintage store for Christmas. Today I finally got to explore it, and came home with this lovely light blue 50's dress! It's almost seethrough and it's got such beautiful lace details, I love it! And it goes perfect with my new pettocoat, too.

By the way, my best tip for making good victory rolls is not to wash your hair for a few days. It's so much easier to keep them in place when the hair isn't all slippery and conditioner-y.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar