tisdag 5 januari 2010

Moa-paraplyet!


Det här är det finaste paraplyet som finns. Har älskat det och crave:at det ända sen Moa bloggade om det i höstas och trots att jag lovat mig själv att inte va en sån som ser snygga grejer på andra och genast springer och köper en likadan så tänkte jag att Moa-paraplyet är så sagolikt och underbart att om jag nånsin hittar ett så får jag köppa det ändå. Och vet ni? Idag, när jag var på väg hem från en vintagerunda, alla affärer stängt och jag håller på att frysa tårna av mig så upptäcker jag en liten söt "shabby chic"-affär där jag går in mest för att värma mig. Och där hänger rader av svarta Lisbeth Dahl-paraplyer! Jag blev helt överlycklig och vågade nästan inte veckla upp det för att se om det verkligen var det riktiga Moa-paraplyet med den fina böjen högst upp. Men det var det! Nu är jag en lycklig kvinna som hoppas på regn. Åh!

Moa's umbrella!
I've loved this umbrella ever since Moa blogged abobut it this fall. I usually don't want to be one of those people who see something fabulous on others and then run out to get an exact copy, but this umbrella is so wonderful that I gave myself permission anyway. I found it today and now I'm happy, satisfied and hoping for rain.
.

2 kommentarer:

  1. Åh, ingen fara alls, det gör mig bara himla glad! Älskar paraplyet så jag förstår att du gör det med. Det kommer at vara urtjusigt till din stil! Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Haha, vet du att jag kände precis likadant? Går ner till drömgården här i stan och vecklar ut ett likadant paraply nån gång i veckan och tänker att nästa löning, kanske... :)

    SvaraRadera