onsdag 27 januari 2010

Kort eller lång?

























Här är den röda "Joan i Mad Men-klänningen" jag skrev om! Jag la upp den när jag köpte den för att jag ville ha ett babydollsextiotalsnummer kind of, nu har jag inte använt den på skitlänge och så kom jag på att jag kan lägga ner den igen! Jag tror jag gillar den bättre lång. Och det är ju faktiskt "meningen" att den ska vara sån, alltså det var ju såhär jag hittade den på myrorna. Ett ganska perfekt tidigt 60-talsfodral.

Vad tycker ni, blev den bättre lång?


Short or long?
This is my red "Joan in Mad Men-dress" that I blogged about the other day. I shortened it when I got it and now I haven't used it for ages since I don't really feel comfortable in dresses that short anymore. But when I undid the seems it came back to this lenght - shat do you think? I think I like it better like this, longer. And it is actually how it is "supposed" to be, I mean this is how I found it in the vintage shop. A perfect early 60's number.

So what do you think, short or long?
.

11 kommentarer:

  1. Utan tvivel! Mer elegant på det sättet

    SvaraRadera
  2. Tjusig! Jag hade trivts bättre i den om den var kort men du passar väldigt bra i lång.

    SvaraRadera
  3. long! short also looks nice on you, but long is more 'original':]

    you can switch it according to your mood, that's very convenient!;]

    SvaraRadera