lördag 2 januari 2010

60s FASHION!

Idag hittade jag världens finaste bok! Den är som ett helt underbart arkiv smockfullt med reklambilder från 60-talet, bara beehive:ar, minikjolar, maybellene-annonser, bikiniflickor och hårläggningstricks från pärm till pärm! Jag älskar't! 60's FASHION heter den, av Jim Heiman och utgiven av Taschen. Om du bor i Norge så kan du investera i godbiten på Tanum för 119 spänn, i Sverige kan du beställa den till exempel här (lite billigare). Perfekt för dig som inte vill läsa en rad utan bara dregla över fina bilder. Tror nästan jag ska köpa en till att "ha som bok" och använda det här exemplaret att riva sidor ur och rama in. Dagens tips!


(PS, hur jag än vrider och vänder på bilderna så vill vissa av dem ligga ner. Sorry!)
















60's FASHION!
Today I found the best book! It's like a wonderful archive of 60's ads; beehives, mini skirts, maybellene-ads, bikinigirls and hair trix from cover to cover. I love it! It's simply called "60's FASHION", it's by Jim Heiman published by Taschen. If you live in Norway you can get it at Tanum, you other guys can order it here. Perfect ifyou don't want to read a single line but only get lost in the wonderful pictures. I almost think I'm going to get me another one "to have as a book" and use this one to tear out the best pages and frame them. My tip of the day!

(PS, some of the pictures seem to want to lie down no matter how I turn them. Sorry!)
.

6 kommentarer:

  1. visst är den fin!
    du vet väl att samma fast 50-tal finns också:-)

    SvaraRadera
  2. VA?! Gör det? Jag frågade i affären men då sa de att det bara fanns 70-tal! Where can I get it?

    SvaraRadera
  3. Åh, underbart att de finns i fler årtal - vill ha!

    Mina bilder i blogger vänder sig om jag bara roterat dem i bildvisningsprogrammet på datorn. Har jag däremot roterat dem i ett bildredigeringsprogram så håller de sig på plats. Kanske är samma med din.

    Fast nbu lägger jag in dem i blogg.se och kopierar html-koden till blogger. Krångligt men de blir större.

    Gott nytt år och kram!

    SvaraRadera
  4. Åh, jag måste få låna den av dig imorgon, har jag bestämt nu! Funkade åtta btw?

    Braziljackbloggen lever för övrigt igen :) Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh vad fin. Jag måste nog köpa den. Jag är beroende av fina böcker.

    SvaraRadera