måndag 7 december 2009

Sverigebesök

























I fredags kände jag mig som en liten blöt fläck på golvet alltså. Vilken arbetsvecka! Så please, förlåt mig för den obefintliga uppdateringen. I alla fall. I helgen åkte jag ända hem till Linköping för lite julmys med familj och släkt. Har fått med mig svensk glögg och pepparkaksdeg tillbaka till Oslo (för norrmännens kan man ju inte lita på!). Nu kan julen börja.
Och den här klänningen låg och väntade på mig hemma! En fin grön- och brunrutig yllesak som jag beställde på tradera (surprice!) i höstas. Jag älskar ärmlängden - när jag tänker på det så är det inte många av mina klänningar som har ärmar alls. Och den är så vintrig och fin. Måste strykas dock.

Klänning - vintage
Diadem - H&M
Skor - vintage (70-tal kanske?)
Skärp - mammas gamla


Weekend trip to Sweden
At friday night I was unbelivably exhausted after the week I'd had. It's alot of fun at my new job but I'm working some weird hours right now. Anyway. This weekend I went home to see some family in Sweden! It was wonderful with a little break and lovely to see all my cousins and everyone else!
And this dress was waiting for me at home! A nice green and brown checkered wool 50's (or 60's?) dress. I lovethe sleevelenght - come to think of it very few of my dresses have sleeves at all. Don't you think it's so winter-y and cosy? Needs to be ironed though.

Dress - vintage
Bow - H&M
Shoes - vintage (70's perhaps)
Belt - mom's old
.

2 kommentarer: