onsdag 9 december 2009

Snart jul, hujedamäj!




Nu har jag börjat komma i lite julstämning. Vi har plockat fram lite julsaker i kollektivet nu och jag har kommit på lite julklappsidéer. Det känns bra. Inte för att jag tycker att man absolut måste köpa massa grejer och spruta ur sig presenter för att visa folk sin uppskattning - jag bara vill ha den där mysjulkänslan som man hade när man var liten ni vet. Jag hade tänk att gå ner på stan och inhandla dem i eftermiddag men det kommer nog vara superjättemycket folk för att Obama kommer. Och så är det ju rätt oromantiskt med hundratals poliser med feta vapen. Nä. Det får bli efter helgen.

Kofta - H&M
Blus - Stadsmissionen i Linköping
Kjol - Myrorna i Linköping
Skärp - Röda korset i Linköping
Halsband - STadsmissionen i Linköping






Christmas all around - Jesus!
I've finally started to feel the Christmas spirit. We've put up some Christmas stuff in our apartment and I thought of some idéas for Christmas gifts. I was going to go Christmas shopping today but the city will be overcrowded because of Obama's visit (for the Nobel Peace Prize), and it really is unromantic with all the hundreds of police officers with huge guns. No. I'll do that after the weekend.

Cardigan - H&M
Blouse, skirt, belt and necklace - vintage
.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Nu fattar jag varför det aldrig finns något intressant kvar på secondhandaffärer i Linköping.
    Du tar ju allt!
    ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha. Jamen jag har flyttat därifrån nu! :)

    SvaraRadera