torsdag 17 december 2009

På operan


Häromdagen när jag var och julhandlade så hittade jag en så fin aftonklänning. Helt underbar, i svart råsiden och med skenor i midjan (!) och till och med små puffar i ärmarna för att de ska stå ut från axlarna och se ut som att de "faller av". Jag gissade på femtiotal men tjejen i kassan sa tidigare, kanske 30-tal. mMen jag vet inte om jag tror henne. Vad tror ni? För vågad urringning och för vid kjol för att vara 30-tal tycker jag...

Sent igår kväll så tog jag och mina kollektivkompisar glögg i termosar och gick ner till Oslos fina opera nere i hamnen. Alltså, vi gick inte på operaföreställning eller så, vi bara var där i snön vid vattnet och picknickade och åkte lite på det sluttande taket. Och aftonklänningen fick följa med för lite fina bilder. Jag kan lova av hela mitt hjärta att det var det största lidandet jag någonsin tänker genomgå för min blogg, haha! Det var tio minus och iiiiskall vind. Men fina bilder blev det! Kolla:









God Jul!


At the opera
The other day when I was Christmas shopping I found an amazing old evening gown. It waw rawsilk with a kind of korset inside (!), a fabulous neckline and it even had little puffy things to make the sleeves stand out from the shoulders as if falling down. I was guessing 50's but the girl at the counter said earlier, probably 30's. I don't know if to believe her, what do you think? I think the skirt is too full and the neckline is too low for a 30's dress. But I don't know.

Yesterday night me and my flatmates took some "glögg" (scandinavian version of eggnog, kind of) and went down to the beautiful opera down in the harbour! That is, we didn't actually go to the opera, we just sort of picniced on it in the snow by the sea. The evening gown had to come for the pictures sake. Though I can promise you that this is the most suffering I will put myself through for my blog! Haha! It was -10 degrees celcius and the wind was iiiicy cold. Pictures came out nice though! Merry Christmas!
.

6 kommentarer:

  1. tjusig klänning! 50-tal säger jag, rätt så typisk urringning

    SvaraRadera
  2. oj oj oj! herregud, du må lage second hand-guide i oslo! eller kanskje du vil ta meg med ein gang?

    puss!
    mariell
    http://hjartesmil.blogg.no

    SvaraRadera
  3. Tack allesamman! :)

    Mariell! Jag tar gärna en shoppingrunda med dig nån dag! Det vore supertrevligt! :)

    SvaraRadera
  4. Brrr! Can't imagine how cold you were! You look divine, though. What a gorgeous dress.
    -Andi x

    SvaraRadera
  5. Verkligen helt fantastisk!
    Grattis till det fyndet;)
    Men ja, jag säger också 50-tal, utan tvekan. Det är helt felt silhuett, ringning och längd för 30-tal, då skulle den varit hellång och slankare i modellen.
    Men verkligen, otroligt tjusig!

    SvaraRadera