lördag 26 december 2009

Om julklappar.


Jag fick så många fina julklappar! En helt fantastisk molnliknande underkjol från Beyond Retro, en fin bok om vintagemode, skivor jag önskat mig, ett vackert nattlinne (varpå min farmor sa att "man får akta sig när man köper ett nattlinne nuförtiden så man inte råkar köpa en partyklänning!" - tyckte det var underbart sagt!). Men tycker inte ni också att det är mycket roligare att ge? Jag är väldans nöjd med mina presenter i år. Jag bara älskar att ge bort små saker alltså, nästan roligast är det att ge till dem som inte förväntar sig det speciellt mycket. Som t.ex söta Emma (vad glad jag blir att du tycker om klänningen!). Vad har ni fått som ni blev glada för?

About gifts
I recieved so many wonderful christmas gifts! A fabulous cloud-like petticoat, a book about vintage fashion, some CD:s, a beautiful night gown (my grandmother said the best thing: "you have to be careful when you buy a night gown nowadays so you don't end up with a party dress"). But don't you think it's more fun to give presents? I'm very happy with the ones I gave this year, I think I spread some joy. And it's even more fun to surprise people that aren't expecting gifts from you. Like little sweetheart Emma!

.

4 kommentarer:

  1. vad fina kläder du har:-)

    SvaraRadera
  2. Kul att du är nöjd med din jul =) Jag fick en sybok från 33, som jag är mycket nöjd med. 25.- på loppis, ett riktigt fynd =) Och en brödkavel, så jag kan baka ordentligt =)

    SvaraRadera
  3. Rino - tack! :)
    Bettie - ååh, det låter som jättebra presenter!

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det underbart att ge till dom som inte förväntar sig. I år bestämde vi oss för att bara ge presenter till barnen och det kändes så fantastiskt härligt att bara få sitta på sidan om och se deras förväntansfulla ögon glittra och små fingrar som kämpade med att få upp de noga inslagna paketen.

    SvaraRadera