onsdag 23 december 2009

Let it snow let it snow let it snow!

















































Ser ni så snöigt och fiiint det är! Jag och pappa var ute och tog en långpromenad förut och då började jag faktiskt sakna lite att kunna gå ut till snön och skogen. I och för sig borde det inte vara så jäkla svårt att ta sig ut till naturen i Oslo, man kan ju typ ta spårvagnen upp på fjället och sånt. Men det är liksom det där momentet när man måste sätta sig ner och ta reda på vilken himla spårvagn det faktiskt är, var man kan hyra skidor, planera en helg när man är ledig, hitta termobyxor och blah blah blah. Nog för att det är skönt att bo i en storstad, men det är också värt ganska så mycket att kunna gå ut och promenera lite för sig själv och andas.

Och en annan sak. Kolla på den här halsduken! Min kompis Tanja har virkat den till mig i julklapp, helt själv! Jag tycker den är så himla fin!


Let it snow let it snow let it snow!
Look at all the lovely snow! I was out walking with my dad before, and I really started to miss being able to go out to the nature so easily. On one hand I love living in a big city, but on the other hand, it's also so wonderful to just pop out the door and be in the woods in under a minute.

Oh, and something else. I love this scarf! My friend Tanja knitted it for me for Christmas! I love it so much and it's such a sweet gift!
.

1 kommentar:

  1. jag älskar den första bilden i den här serien! du ser nästan ut som en lilleputt. jättefint och jag blir glad av den. är det okej att jag lånar den till min inspirations-mapp?

    kram från Jacqueline @ spetsochannatfint.blogspot.com

    SvaraRadera