onsdag 30 december 2009

Klapp klapp!

Hörni! Jag tänkte jag skulle visa er några av alla fantastiska julklappar som jag fick! Kolla bara!


En drömvacker vit sockervadds-underkjol från Beyond Retro som ser ut som ett stort moln! Den ser så mjuk och härlig ut.

Av farmor fick jag ett vackert rött glans-nattlinne och min fina pojkvän gav mig ett presentkort på Oslos bästa 50-talsaffär som låg insvept i en sjal i den här tjusiga cigarrasken!

...en plåtask med svartvita 30-talsbadflickor, fint silkespapper och bland annat en glittrig julgranskula inuti. Och ni har väl hört talas om den fina boken Vintage av Marie Birde? Om inte så rekomenderar jag den varmt, det står mycket intressant om alla årtionden under 1900-talet.

Jag fick också t.ex bra skivor och biljetter till operan! Tack alla kära vänner och familj - jag blev så glad! Puss till er!

PS, alla på Abbey Road-omslaget är så himla snygga. Typ utom Paul.

Gifts!
I got so many wonderful gifts this Christmas - thought I'd show you some! Like the wonderful cloudlike petticoat for instance! It looks so soft and cosy, like you want to crawl into it. There's also a red shiny night gown, an old cigarbox with a gift certificate for the best vintage store in Oslo that my boyfriend gave me, another beautiful box with a 30's swimteam on it and a great book about vintage. I also got some great music and tickets for the opera! Thank you dear family and friends, I appreciate it so much and I love you alot!

PS! everyone on the cover of Abbey Road look so hot! Exept maybe Paul.
.

1 kommentar: