onsdag 16 december 2009

Kappa #4
















































Här är jag hemma på min gata i stan dårå. Jag börjar nästan sakna Myrorna hemma i Linköping när jag går igenom alla gamla fynd såhär. Fastän jag det krävdes att gå dit varenda lunchrast tills personalen började hälsa på mig på stan, men ibland gjorde man verkligen kap! Här i Oslo finns det förstås många fler (och finare) secondhandaffärer att fynda i, men det är ju så hiskeligt satans dyrt. Ah well, problem alltså.

60-talskappan och väskan är från Myrorna, skorna köpta på Tradera och baskern och ringen från H&M.

Coat #4
This is me in my street in Oslo. I almost miss the lousy second hand shops in my hometown while going through my wardrobe like this. Though it took going there every lunch break everyday until the staff started to say hi to me in the street, but sometimes I found some wonderful things! Oslo has many more (and better) places to buy vintage of course, but it's so very expensive! Ah well, what a problem...

The 60's coat and purse is second hand from Sweden, shoes bought online, beret and ring from H&M.
.

2 kommentarer: