onsdag 9 december 2009

Kappa #2







































































Den här kappan tillhörde min mormors mor. Hon bar den på en resa genom Europa 1949. Måste jag säga att jag älskar den? ...alla ens vintagekläder har ju en historia, men det är annorlunda med plagg som passerat genom släkten och som man vet vad de varit med om. Den här kappan har jag sett på svartvita bilder i sönderbombade huvudstäder, buren av en kvinna som är en anledning till att jag finns. Jag har aldrig träffat henne. Jag vet bara hur hon såg ut på den där Europaresan -49. Det här är det enda jag har av henne.

Coat #2
This coat belonged to my great grandmother. She wore it on a trip through Europe in 1949. Do I have to tell you that I love it? ...all vintage clothes have a story, but it's quite different with items that passed through family and you know what has happened to them and the people who wore them. I've seen this coat in black and white photos in the ruins of Europe after World War 2, worn by a woman who is a reason I exist. I never met her. I only know how she looked on that trip in '49. This is the only thing I have of her.
.

2 kommentarer:

  1. It looks really comfortable.
    -Andi x

    SvaraRadera
  2. Ouff! Ljuvlig stil du har! Att jag inte hittat hit tidgare! :) //DD

    SvaraRadera