måndag 7 december 2009

Kappa #1



























Det tog ett tag, men jag har hittat den perfekta kappan! Tycker vi passar bra ihop, kappan och jag. Ända sen 50-talet har den väntat på mig! Så snällt av den. Egentligen förtjänar den lite ordentligare bilder med fixat hår och allt men ni får försöka uppskatta dess splendidness trots gråblaskig förortsgata och allt. Hittills har jag nästan bara haft A-linjeformade kappor men har alltid velat ha en med det fina prinsess-snittet. Och här är den, beviset på att det förr eller senare lönar sig att leta i fula 80-tals second handaffärer! Den är underbar - perfekt varm, superfin djup grön färg, passfom, krage, slagen på fickorna, fallet och det blanka fodret och den har inte en enda skavank - den skulle kunna vara gjord igår.

I alla fall, jag tänkte att jag kanske skulle visa er lite av mina vintagekappor den här veckan? Vad tycker ni om det?

Coat #1
It took me quite a while, but I've found the perfect coat! We truly belong together, the coat and I. And it's been saving itself for me since the fifties (he he)!. How considerate of it. Actually it deserves a bit nicer pictures than this, so I hope you can apreciate its splendidness despite the rainy suburb street. So far I've only had A-line shaped coats and I've been looking for a princess-model. And here it is - the proof that sooner or later it'll pay off to search those ugly 80's second hand shops! It's lovely: perfectly warm, bautiful deep green color, the shape, the collar, the pocket details and the shiny lining and it doesn't have a single flaw - it could have been made yesterday!

Anyway, I thought I might show you some of my coats this week. What do you think?

7 kommentarer:

  1. Och ja just det, du har fått en blogaward, den finns på min blogg så ta en sväng förbi =)

    SvaraRadera
  2. Åh! Så söt du är - tusen tack!!! :) Blir så himlans glad!

    SvaraRadera
  3. Så lite så =) Ja, i princip =) Välj tio av dina favoritbloggar, skicka iväg priset till dom och svara på frågorna.

    SvaraRadera
  4. underbar! jag älskar grönt och är ganska avundsjuk nu

    SvaraRadera
  5. That coat is so pretty! I love the color!

    http://pixiedrivein.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. Himla fin!!! Det ser ut som ren kärlek.

    SvaraRadera
  7. That coat IS perfect. And I'd love to see more of your coats.
    -Andi x

    SvaraRadera