tisdag 15 december 2009

Julhörna
















































Jag fick 60-talsfeeling efter igår och grävde fram den här gamla klänningen i garderoben. Även den ett fynd från gamla hederliga Myrorna i Linköping, dock har den varit med om lite adjustements (den var hellång från början). Vitt och brunt är verkligen en av de finaste färgkombinationerna tycker jag!

Jag är ledig idag så jag tog en lååång julklappsrunda (som sen blev en secondhand-runda) på stan. Jag hittade:
- ganska många bra julklappar
- en ny favoritaffär som faktiskt var en leksaksaffär men som hade helt sjukt fina grejer
- en svart gördel
- en spetskrage
- en svart lång 30-talsklänning (tror jag) som är helt out of this world, ni ska få se den!
- massa billigt second hand-julpynt som jag tänkte dekorera julpaketen med och lite servettringar som kanske får bli hårprydnader eller blaffiga broscher.






















Christmas corner
I thought I'd continue with more 60's stuff so I got out this old dress! It's another one of my finds back from my hometown, though this one's been through some adjustments (it was originally full lenght). I think that white and brown is one of the prettiest color combinations!

Since I had a day off today, I went shopping for Christmas gifts (though after a while I was just shopping). I found:
- some really good gifts
- a new favourite store, which was actually a toy store but they had the cutest things!
- a black girdle
- lace collar
- a beautiful ballgown from the 30's (I think) that was out of this world (!), I'll show you later.
- lots of cheap second hand Christmas decorations that I thought I'd decorate my Christmas gifts with when I wrap them, and also some napkin rings that'll probably become fascinators or big brosches.
.



1 kommentar:

  1. Hej, har suttit och tittat igenom din blogg hela förmiddagen och fått ett enormt sug efter att köpa (ännu fler) 50-talsklänningar på Tradera. För herregud vilka snygga klänningar du har! Jag är imponerad och avundsjuk, så himla fina modeller på allihopa :)

    SvaraRadera