torsdag 26 november 2009

Noja












































Dresses: 1 2 3 4

Är det nån som har beställt nåt från Etsy nån gång? Sitter och kollar på "dagklänningar" i okej-prisklassen och börjar fundera en smula på att köpa. Alltså det är nästan lite sorgligt hur mycket tid jag spenderar framför Etsy med tanke på att jag aldrig beställt nåt. Men jag är liksom rädd att jag ska få betala tusen miljoner i tull och så eller att de tror att klänningen är en dödsbomb och så kommer den aldrig fram. Nån som vet hur det hela går till?

Ordering online
Did anyone (outside of America) ever order anything from Etsy? I'm looking at 50s daydresses and I'm thinking about maybe buying one for once. It's kind of sad how much time I speng in front of Etsy considering I never ordered anuthing! But I'm sort of scared that I'll have to pay thousands in tax or something for shipping it from abroad. Or they'll think that my dress is a killerbomb and it'll never make it to me. Anyone know how these things work?

4 kommentarer:

  1. I saw that third dress on Etsy! I love it too! so nice! I have no idea how they do things with oversea orders though, but I hope someone can help you! Etsy makes me super happy!

    SvaraRadera
  2. I live in Australia and have ordered from etsy and got it just fine. We don't have to pay any extra tax on post in Australia, though.
    -Andi x

    SvaraRadera
  3. Jag har inte haft nagra problem alls med Etsy.
    Om du vill slippa betala tull sa kan du ju alltid be saljarna att skriva "collectible" eller "gift" pa den grona lappen, Customs Declaration form, kommer inte ihag vad det heter pa svenska.
    Jag har inte betalt ett enda ore i tullkostnad, inte ens da jag kopte en kontrabas fran USA.

    SvaraRadera
  4. tullavgiften har jag inte ens funderat på. fick inte betala den när jag köpte skor därifrån från usa.

    SvaraRadera