onsdag 18 november 2009

Kreativitetsryck mitt i natten


Varför blir man alltid sugen på att sy mitt i natten? Nu är klockan halv elva och jag borde verkligen redan sova eftersom jag jobbar tidigt imorn och det enda jag vill göra är att klicka fram mellan symönster på Etsy och tänka på vilket tyg jag helst vill sy av nästa gång. Jag vill bara ta fram symaskinen och go crazy och vakna imogon med en stor böljande klänning att springa till jobbet i.

De två nedersta mönstren finns här och här. Det översta är mitt - tror det ska få bli en enkel pepparkaksbrun sak nästa gång. Eller kanske en rutig, som på bilden nedanför? Eller gula blommor på vit botten? Åh.


























Urge for sewing in the middle of the night
Why do you allways feel like sewing in the middle of the night? I should have gone to bed an hour ago since I'm working early but all i want to do is clicking through old sewing patterns on Etsy and think about what fabric to use for my next 50's dress. I just want to grab my sewing machine and go crazy and wake ut tomorrow with a big billowing dress to wear to work.

The last two patterns are on Etsy (here and here) and the top one is my own. I'm thinking a dark chocolaty brown for my next 50's dress. Or perhaps a checkered piece like the one in the picture. Or perhaps a yellow floral? Oh...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar