måndag 9 november 2009

Inte dagens outfit men nästan

Hej! Jag kom nyss hem från en intervju på ett fik och sitter och skakar av mig all nervositet. Det gick nog så bra som det kunde gå, jag klickade bra med chefen och får veta imorn om jag får jobbet. Vilket i och för sig nästan gör mig mer nervös än vad jag var innan intervjun. Men what the fuck, i vilket fall så har jag gjort mitt bästa och jag blivit erbjuden ett vikariat på Designtorget som jag hoppar på ifall jag inte får det här. Men jag vill verkligen verkligen jobba på det här fiket! Det vore så coolt att få galna baristaskills, ha massa folk runt sig och rekomendera te hela dagarna. Eller hur? Phu.

Jag hade verkligen problem att välja kläder till intervjun. Lite fel kanske att gå dit i värstavärsta puffklänningen. Gick dit i en vanlig svart H&M-tröja och en brun liten 60-talskjol. Lockade håret och satte i en rosett också så kändes det lite mer som jag.

Anyhow. Här är en outfit från igår. Kjempestor röd rosett från Glitter och vitguldig 50-talsklänning. Den här klänningen skulle faktiskt kunna vara min absoluta favorit. Eller i vilket fall topp tre. Och rosetten är ju helt adorable fast ibland känns den lite för mycket Japan på nåt sätt.


Translation

I just came home from a job interview at a café and I'm sitting here trying to shake
off all the nervosity. I think it went as well as it possably could, I really "clicked" with the boss and I'll know tomorrow if I get the job or not. Actually that kind of makes me even more nervous than I was before the interview. But wtf, I did my best and if I don't get it I've been offered a job for two months at a design store. But I really really want this café job! It would be the best to get me some crazy baristaskills, have lots of people around all the time and spend my days recomending tea. Right?

I had some trouble deciding what to wear for the interwiev (this is not the outfit that I wore). I finally decided on a simple black top and a brown little sixties skirt. I did curl my hair and put a bow in it, so it felt a bit more me.

Anyhow. Here's an outfit from yesterdy. Superlarge red bow and a white gold 50's dress. This dress could actually be my all time favourite. Or at least top three. And I think the bow is just adorable though sometimes I think it's a bit too "Japan".



1 kommentar:

  1. Oh ! you're lovely !
    http://mimietnini.canalblog.com/

    SvaraRadera