tisdag 17 november 2009

Good hair day


Hejsan! Här kommer lite "before and after" pin curls-bilder som utlovat! Jag gör ganska exakt som Strawberry Koi i tutorialsen som jag la upp tidigare och såhär ser det ut på mig. Förvånansvärt bekvämt att sova i faktiskt. Mycket skönare än när jag brukade sova med skummgummispolar. Jag lät dem sitta i ett tag på morgonen och gick runt såhär med en scarf på huvudet.


Mitt hår blir helt stelt och studsigt efter att jag tagit ut alla miljoner bobbypins (och sprejat som satan). Jag brukar dra fingrarna igenom hela håret ett par varv först så det blir lättare att borsta ut sen. Då blir det såhär trassligt och puffigt.

Borst borst och schvupp - så blev det såhärans eminent tjusigt! Nu hoppas jag bara att de sitter.





Hejdå!

Translation
I promised you some before and after pin curls pictures, and here they are! I do it almost exactley like Strawberry Koi in the tutorials I posted the other day. Suprisingly comfortable to sleep on! And so practical to just throw on a scarf and leave them in a bit more in the morning.
When I first take all the millions of bobby pins out my hair gets all bouncy! Then I usually pull my fingers through it a few times to make it easier to brush out and then it looks all stiff and messy (like in the picture). Well, after alot of spraying and brushing it turned out looking as fabolous as this. I am very pleased with the results - I really do think that pin curls are allways worth the time. Now I just hope it lasts!

3 kommentarer:

  1. Your hair looks fantastic.
    -Andi x

    SvaraRadera
  2. Jag har alldeles alldeles för långt hår för att göra det där och det grämer mig lika mycket VARJE gång jag ser en bild på en vacker flicka, som du, som har sådan frisyr. Faktiskt nästan enda gången jag ösnkar att mitt hår var kort. Annars älskar jag att det går ned till höftbenen och trasllar in sig överallt. Mest i min pojkväns händer.

    SvaraRadera