tisdag 24 november 2009

En att göra-lista med bara film.


Jag har brist på saker att göra. Stor brist. Problemet uppstod när jag började jobba PRECIS de tider när alla jag känner är lediga. Och min internetbank har nån slags protest mot mig och vill inte samarbeta, så jag är dessutom pank.

Som lösning tänkte jag knåpa ihop en jäkligt bra filmlista att titta mig igenom när dagarna är väldigt långa. Ni vet filmer man tänker att man måste se eller såna man bara längtar efter att se igen.

- Thelma & Louise
- Hedwig & the angry inch
- Pans labyrint
- Boys don't cry
- Coco avant Chanel
- Flickan
- Science of Sleep
- The royal Tenenbaums
- Ciderhusreglerna
- Persepolis
- Blue Velvet
- Mullholland Drive

Sitter ni och trycker på några smaskiga filmtips? Vad borde jag se?

Outfit: klänning - vintage, rosett - H&M.
















































Movie list
I have nothing to do. Absolutely nothing. This begun when I started working EXACTLY when everyone else doesn't. And my internetbank decided to give up on me so now I'm also wothout access to any money at all.

I decided to make the worlds best movie list ever that I can spend some time watching through. You know, movies you've seen and those that you allways think that you should see again.
- Thelma & Louise
- Hedwig & the angry inch
- Pans labyrint
- Boys don't cry
- Coco avant Chanel
- Science of Sleep
- The royal Tenenbaums
- the Ciderhouserules
- Persepolis
- Blue Velvet
- Mullholland Drive

Do you know any great movies? What else should I see?

(Outfit: dess- vintage, bow - H&M)
.

3 kommentarer:

  1. boondock saints! harold and maude!

    puss.
    http://hjartesmil.blogg.no

    SvaraRadera
  2. Amelie,
    Lost In Translation,
    Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events, Lucky Number Slevin,
    Inside Man,
    Ghost World,
    Eternal Sunshine of the Spotless Mind,
    A Love Song for Bobby Long,
    Serial Mom,
    Pecker,
    Cry Baby,
    Welcome to Collinwood,
    American Splendor,
    Pleasantville,
    The Virgin Suicides.

    Hoppas du hittar nagot som passar dig, du kan ju alltid lasa mer om filmerna pa www.imdb.com

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Hedwig har jag på datorn! Vi får dra filmkväll snart, så jag kan glänsa med min hedwigtatuering haha

    SvaraRadera