torsdag 12 november 2009

Dagens outfit och en tjusig vintagebutik


Hej. Idag körde jag en enkel victory roll, grönblåvit 50-talsklänning (från Tradera förståss) och en superfin liten blå kofta som jag fyndade för 40 spänn hos indiern nere på gatan.


Ja såhär ser den ut.


Sen gick jag till en mycket fin och fullproppad vintageaffär på Brugata! Hård misspepp på den stackars minken runt halsen här, men jag ville visa den tjusiga gamla skyltdockan.
Elegant!


De hade högar av fina50-talsklänningar. Ingenting hängde på galgar utan allt ligger i feta högar på golvet och så. I allmänhet tycker jag det är rätt mysigt att gå där och rota i högarna men plaggen kan ju bli lite skitiga och skrynkliga.


De hade förståss en massa damiga hattar också. Jag har bara en vintagehatt, från 40-talet, men den har jag aldrig vågat använda. Jo en gång. Alla glodde. Kändes läskigt.


I högarna hittade jag den här blå sammetsklänningen, som egentligen är lite mörkare än på bilden. Den har en söt liten vit fuskpälskant på kragen, lite udda men väldigt gulligt! Damn me som lovade att inte köpa fler klänningar på ett tag!


...men jag tänkte att det skadar ju inte att prova den! Alltså ser ni hur fin den är!!! Bara för det var den förståss för liten. Fick precis igen dragkedjan och kunde knappt lyfta på armarna. Men det var väl lika bra det. Annars hade jag bara gjort av med mer pengar. (Eller vad säger jag - klänningar är alltid bättre än pengar!)

Här ser ni lite mer av min egna klänning också. Och min sämsta kamera. (Fast här är det kanske mest spegelns fel att bilderna är konstiga)
Det var det!

Today's outfit and a lovely vintagestore
This is what I wore today, along with a simple victory roll and a little blue cardigan. Found this supercute blue velvet dress in a vintagestore but unfortunatley it was a bit too small. Though I did promise my self not to buy more dresses for a while so perhaps it was for the best... (who am I kidding - dresses are allways better than money!) Sorry about the dead mink in one of the pictures, I loath that, but I wanted to show you the old elegant doll. ...that's my day so far. Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar