måndag 16 november 2009

Barnslighet-moment

Hejhej. Min dator håller på och dör på mig så det blir inga nya bilder idag. En grej som jag har tänkt på en del är ett inlägg om att inte förlora sin barnslighet, på En magisk purt till en annan värd (mycket fin blogg). Det stod så mycket sant och bra där i texten och jag tycker verkligen att det är så himlans onödigt med alla normer och fack och vuxen-måsten ibland. Jag menar inte att det är dåligt att växa upp, men man borde väl i större utsträckning ha barnsligheten kvar som en plattform att låta vuxenheten växa fram ifrån. Jag menar, man kan vara vuxen på många sätt och samtidigt hoppa i vattenpölar och dansa fult bara för att det känns bra.

Här är ett barnslighet-moment som vår kollektivkompis K fångade när jag och min pojkvän hoppar i sängen!




Translation
Hi there. My computer is dying on me so I can't post any new pictures today. Something that I though about recently is a blog post about childishness on Moa's blog. I really agree with what she wrote and most of the time we just bury ourselves in rules and labels and adult-must do's. I don't mean that you must never grow up, I just think that you ought to "keep" your childishness as some sort of platform to let the adultness grow from. You can be perfectly grown up in every way and still allow yourself to do childish stuff just because it feels good! (Like still coveting Disney-like dresses, for example) ...here is a childish-moment when me and my boyfriend were jumping in the bed, photographed by our flatmate K.
.

2 kommentarer:

  1. Precis så tycker jag med! Och vad söta ni är! Plus att din klänning ser ljuvlig ut. Och din blogg som är så fin! Massa beröm, dig ska jag fortsätta läsa!

    SvaraRadera
  2. Åh vad glad jag blir! :) Din blogg är bland de bästa jag vet, det här gjorde typ min dag! /Sofie

    SvaraRadera