torsdag 5 november 2009

Bad weather for curly hair


Jag satte i mina hot rollers igen och den här gången blev det grejer alltså! Tricket är helt enkelt en halv flaska mousse, spreja tills håret nästan blir frasigt, borsta borsta borsta och TADAA! Klart. Sen är det bara att hålla sig undan från regn som gäller.

På tal om det. Det har börjat snöa i Oslo nu! Jättestora fluffiga snöflingor som inte lägger sig på marken. Två dar i rad. Det vore helt perfekt och supermysigt om det inte vore för att det var så jäkla kallt. Det är i alla fall ingen som gnäller längre när jag vill gå runt på stan och leta efter vinterskor.


Dock har den här envisa snön gett mig kopiösa mängder julkänslor. Och det är ju faktiskt bara en månad till advent så det börjar kanske till och med vara lite okej nu? Jag tänkte springa ner till affären och köpa pepparkakor och marsipan och grejer och sätta mig och pilla lite julgodisar. Åh, julmusik! Nu blir'ä julmusik här. På med spotify. Hejdå!

(Förresten. Blusen är 40-tals vintage. Halsbandet vet jag inte, köpt 2nd hand)


Translation
I tried my hot rollers again and this time it turned out much better! The trick is simply half a bottle of mousse, spray the hair 'til it's way too crisp, brush brush brush and TADAA! Done. Oh and you also have too stay away from rain.

Speaking of wich, it's been snowing r two days now! It would be awesome if it wasn't so bloody cold. At least no one's complaining when I just want to shop for winter shoes anymore.

The snowing has really blown life into my Christmas spirit. And it's actually just about a month away, so I think it's even kind of ok now? I'm gonna run down to the store and buy me some gingerbread and marcipan and stuff and make me some candy. And oh, Christmas carols! I have to listen to Christmas carols! Hope they have those on Spotify. Bye bye!

(By the way. The blouse is 40's vintage. I don't know about the pearls, but they're second hand too.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar