onsdag 25 november 2009

Att göra en dålig dag bra

Idag är en sån där dag. Jag jobbar morgon och kväll, ska gå till banken, skatteverket, tvätta håret, fixa i köket och kanske försöka tvätta. Jag känner mig som en fembarnsfamilj. Det brukar kännas roligt att göra viktiga sysslor om det bara är lite lagom - jag tycker om att städa och fixa ett tag om man har lite rejäl slapptid över efteråt. För man vet hur glada och snälla ens sambosar blir och hur glad man själv blir när nån har gjort fint. Men en dag som idag. När man knappt hinner andas mellan allt fläng mellan bank och skatteverk och diskbänk. Då är'änte kul.

Så idag ska jag peppa mig själv och inte avlida i stresspanikdöden. Tänka bra. Som att jag ska jobba med en tjej ikväll som jag inte har lärt känna än och som verkar helt sprallig och pratglad. Och att jag ska åter-lyssna på Amelie-soundtracket massor och jag kan nästan nästan göra bra kaffe på jobbet nu. Ska försöka smälla i mig en klementin också och tänka lite på julklappar. Så klarar jag mig nog. Vad gör ni för att göra en tråkig dag bra?


Outfit: blus - vintage (omsydd), kjol - 40-tal från Myrorna.

























To make a bad day good
Today is one of those days. I work the morning and night shift, and I have to go to the bank and the tax agency and do laundry and wach my hair and clean the kitchen. I feel like a family of five. I usually like to do a bit of cleaning at home, if it's just a bit and you got plenty of spare time when you're done. But a day like today. When I barely have time to breathe while running betwen bank and tax agency and kitchen sink. It doesn't feel very fullfilling.

So today I'll try and pepmyself up to avoid dying from stress. Think about good stuff. Like the girl I don't know yet that I'm working with tonight who seems really fun and easy going and the wonderful Amelie-soundtrack that I haven't listened to in ages. And I can almost, almost make good coffee at work now (it takes seven tries or so but it's drinkable). And I'll try to binge on tangerines and think of nice Christmas presents to give away, and I think I'll do alright.

What do you do to make a bad day good?
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar