måndag 12 oktober 2009

Suddig favoritklänning



Jag lockade håret med mina hot sticks för första gången idag. Konstaterade att de behövde sitta i lite längre än vad jag hade dem, eller klämma i en massa mousse eller liknande i håret först. För de satt bara kvar i några timmar. Men jag ska definitivt öva upp tekniken, det är ju så mycket snabbare och skönare än pin curls.
Den här 50-talsklänningen är så himla fin. Säkert en av mina top fem i alla fall. Man tänker att det ska vara rosor på men det är rödklöver! Så himla oväntat och fint!
Klänningen är vintage och skärpet är mammas gamla.

Translation!
I did my hair with hot sticks for the first time today. They really need to stay in much longer than I had them, or I should probably put some mousse or something in there. The curls only stayed in for a couple of hours, but I'll defenitly try to get better with this since it's so much faster than pin curls!
This 50's dress is just so very pretty. It's probably in the top 5 of dresses I own (it really deserves it!). You think it would be roses on it but it's pink clover! It's so unexpected and lovely.
The dress is vintage and the belt is mom's old.

1 kommentar: