tisdag 6 oktober 2009

Sockervaddsklänningar på etsy


Etsy är tyllhimlen. När jag inte har något att göra tenderar jag förr eller senare att sitta och bläddra igenom Etsy och förälska mig i alla helt fantastiska gamla ballgowns som jag inte har råd med och aldrig skulle ha tillfälle att bära. Men. De är ju så. Fantastiska! Skulle vilja ha en i garderoben bara för att ta fram och klappa på. Som ett mjukt moln att ta fram och snurra tusen varv i. Förstå vilket hantverk! De är som dikter. Tänk att plocka fram en sån här fluffig marängdröm ur en glansig ask med silkespapper och krypa in mellan lagrena av tyll och spets och silkesband. Mm-hm!

...om du har hundratals dollar över så finns alla klänningarna här:
1. Ljusblå klänning med oändliga tyll-lager
2. Ljusgrön klänning med vita prickar
3. Vit brudklänning i spets (i mitten)





Etsy is tutu heaven. Whenever I don't have anything to do I tend to end up clicking through Etsy, falling i love with old ballgowns that I can't afford and would never get the opportunity to wear. But. They are simply so. Amazing! I would like to have one in my closet just to take out and touch. Like a soft cloud to spin around a thousand times inside. And the craftwork! They are like poems. Imagine to take out one of theese poofy meringue-dreams from a shiny box with silk paper and just slip inside all the layers of tull and lace and ribbons. Mm-hm!

Buy the dresses on etsy by clicking the links above!

1 kommentar:

  1. jag älskar dina klänningar, dem är underbara.
    jag tycker om när dem står ut.
    jag gillar också din kappa som står ut ända från axlarna typ, du har alla fall super söta och vackra klänningar=D

    SvaraRadera