måndag 5 oktober 2009

Pin curls


Alltså kolla. Fattar ni charmen med kort hår! Jag älskar det. Jag har nyligen klippt av mitt hår med ungefär 40 centimeter och varje dag är jag lite förbannad på mig själv för varför jag inte gjorde det tidigare! Jag älskar kort hår! Som inatt till exempel. Sov med pin curls. Och håret TORKADE! På en natt! Och på morgonen så var det bara att kamma ut såhär smällfina lockar. (eller ja, snarare spraya borsta spraya borsta spraya, men SEN, vips!)


Den här klänningen är i själva verket gul- och blåmönstrad men ser verkligen grön ut på lite håll. En härlig 50-talssak som är köpt på Tradera. Skorna är från Myrorna, skärpet från RödaKorset och strumpbyxorna från Indiska.



I love my short hair! I recently cut it from waist-lenght and I hate my self a little bit every day for not doing it earlier. Like last night when I slept with pin curls, and I woke up with DRY hair! Over just one night! And I just stepped out of bed with these lovely locks (or well, more like spray, brush, spray, brush and THEN - voila!)

The dress has a blue and yellow print but it looks kind of green from a distance. I bought it on the swedish eybay-site Tradera. Shoes and belt are second hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar