fredag 2 oktober 2009

Oh Darling!



Hejsan. Jag heter Sofie. Jag gillar klänningar. Det kommer nog att framgå av den här bloggen. I varje fall är det syftet.

Jag har just lämnat min hemstad Linköping i Sverige och flyttat till Oslo. Jag älskar vintage-allt-möjligt så den här bloggen kommer att handla om det. Om fina klänningar, puffiga kjolar, gamla sömnadsmönster, loppisfynd och annat fint. Bara för att det är så roligt!

Jag har ingen ambition att lämna ut hela mitt sociala liv eller skriva bara för att jag måste. Det kommer nog mest bara bli, ja, klänningar. Och blommiga tyger, snörkängor, rosetter och rött läppstift. Sånt. Helt enkelt för att det är ett stort intresse för mig. Så, välkommen hit!

/Sofie


Hi. My name is Sofie. I like dresses. As you will probably understand if you read this blog. At least, that is my intention.

I have recently left my hometown Linkoping in Sweden and moved to Oslo. I love vintage-anything so this blog will mostly be about that. About poofy dresses, full skirts, old sewing patterns, second hand treasures and other nice things. Just because it's so much fun!

I have no ambition to spill the details on my social life or to write just because I have to. I'll probably be, yeah, just dresses. And florals, fancy shoes, bows and red lipstick. That kind of stuff. Simply because it is a big interest of mine. So, welcome to my blog!

/Sofie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar