fredag 30 oktober 2009

ett väldigt litet möte


Igår var jag och min pojkvän och min kompis A som var på besök ute och gick en himla massa. Vi var i en skatepark, tittade på silversprejade löv, kastade isflak i vattnet, gjorde skuggfigurer framför strålkastare på Oslos nya operahus, lagade pastasås, kollade på en läskig ormfilm och somnade. Idag åkte A hem så nu är det väldans tyst häromkring. Hon tog med sig alla bilder också så de kommer en annan dag.

En annan grej som hände igår var att jag ramlade in i en av mina favoritbloggare, Mariell som har Hjartesmil-bloggen, på den billiga Mellanöstern-/grönsaksaffären som vi bor nästan granne med. Jag blev jätteförvånad när hon plötsligt bara stod där och jag sa typ "hej, är det du som har Hjartesmil-bloggen?" och hon sa ja och skrattade lite tror jag och av nån anledning så visste jag inte alls vad jag skulle säga och tyckte det var jätteskämsigt så jag sa bara "jag ville bara säga hej" och gick därifrån jättefort. Haha! Jag sa inte ens att jag tyckte att hennes blogg var bra! Jag brukar se hennes pojkvän på stan ibland och i Linköping brukade jag se Miri och Jessica då och då, men har aldrig gått fram och hälsat direkt även fast de säkert skulle bli lite glada men det så känns det så konstigt. Jag skulle bara vilja säga hej och nåt snälllt som "du tar så fina bilder" men det känns som att allt som skulle komma ut är "JAG ÄLSKAR DIG, DU ÄR MIN IDOL, JAG ÄR DITT STÖRSTA FAN!!!". Hahah. Så jag brukar bara le i hemlighet och gå iväg.


A very short meeting
Yesterday me and my boyfriend and my friend A who was visiting walked around in Oslo for hours. We went to a skatepark, played with silver-sprayed leaves, threw ice chunks in the water, made funny shadows on the new Operabuilding, ate pasta, watched a scary snakemovie and fell asleep. My friend went back to Sweden today so now it's awfully quiet around here. She also brought all the pictures so you'll see them another day.

Something else that happened yesterday is that I ran into one of my favourite bloggers, Mariell who has the blog Hjartesmil, at the cheap arabic store next door. I was so surpriced when she just stood there so I said something like "hi, is it you who have the blog Hjartesmil?" and she said yes and laughed a little and for some reasin I found the whole situation really awkward and I didn't know what to say so I just said "I just wanted to say hi" and walked away as fast as I could. Haha! :) I didn't even say that I like her blog. I sometimes see her boyfriend here in Oslo and when I lived in Linköping I used to see Miri and Jessica sometimes but I never said anything - I'm sure they would just be happy if I did so but it just feels so weird. I just want to say something nice like "you take such beautiful pictures" but I'm afraid that all that would come out would be "I LOVE YOU, I'M YOUR BIGGEST FAN!" or something. Hehe. So I just smile secretly and walk away.

1 kommentar: