torsdag 8 oktober 2009

En hel cirkel








Hejsan! Idag var jag (bland annat) på posten igen och hämtade ut den här stora svarta helcirkelkjolen! Den är i någon slags ullblandning, blir perfekt i vinter! Dock är den inte vintage utan en remake som jag köpte på tradera. Den är jättevarm och skön - enda nackdelen är att den är så tung att min underkjol inte lyfter upp den alls! Men den har ju ganska mycket volym i sig själv. Jag har velat ha en svart helcirkelkjol hur länge som helst. Just en svart kjol är ju så enkel och snygg och passar till allt, men jag har bara haft klockade 40-talsvarianter hittills. Kragen är vintage förståss, ett fynd för en femma på Stadsmissionen i Linköping. (tips till er som bor i Linkan: kragar, spetsar, handskar, hårspännen, smycken och sånt ligger bakom disk, fråga så tar de fram!)

Idag gick jag också med i det nya community:t på Queens of Vintage! Jag peppar jättemycket! Som ett stort modefacebook med bara massa vintagebrudar från hela världen. Kom dit, kom dit!

/Sofie


Today I got this black full skirt in the mail. It's a thick and warm material and will be perfect for winter! The only bad thing about it is that it's so heavy that my petticoat doesn't lift it at all. But it does have alot of volume in itself... I've wanted a black full skirt forever. Black skirts are so simple, cute and go with everything, but I've only ever had 40's ones until now, and I am really more of a 50's person. The collar is vintage of course, it's a real find from a second hand shop in my hometown.

Today I joined the new social community on Queens of Vintage! I'm really loving it! Like a huge fashionfacebook with vintage gals from all over the world. Join!
/Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar