torsdag 15 oktober 2009

Den magiska blusen



Rubriken var lite overkill kanske, men jag älskar verkligen den här blusen. En sån superfin liten krage. Jag hade den här verligen okristligt ofta i somras, tillsammans med nån av mina vadlånga 40-talskjolar och promenadskor. När Linköping var som ett stekande hett stort asfaltshål och trottoaren bara brände under skosulorna och jag hade långt hår som smetade på ryggen. Fast det var ändå levande och bra.

Jag har haft en totalt vanlig blaskig onsdag som inte gjort någon skillnad på något sätt. Jag har bara... segat genom tiden, genomlidit dagen. Inte för att det hänt något speciellt hemsk utan för att det bara hände just ingenting. Kände mig så oinspirerad. Men något som fick mig att bli lite upp var det här blogginlägget. Och att jag fick veta att min morbror och hans tjej ska få barn! Det är ganska fantastiskt. Ett litet barn. Det finns ju kanske inget bättre. ...men jag får alltid så dåligt samvete när jag inte gjort något särskilt på en hel dag. Som att jag slösat bort ett helt värdefullt dygn av livet åt inte ett skit.

Nu ska jag dricka en nattkopp thé, peppa för en intervju imorn och försöka sova. Godnatt!


Translation
The headline was a bit overkill perhaps ("the magical blouse"), but I reallt adore this blouse. Such a cute little collar! I wore this insanely much this summer, paired with sone of my long 40's skirts and flats. During summer my hometown was a boiling hot huge asfalt hole, the streets were burning through my shoes and I had long hair that felt glued to my back. But still it was alive and good in a way.

I've had a totally uneventful, grey wednesday that didn't make a difference in any possible way. I've just... moved through time as if I was waiting for something the whole day. Not that anything was particularly bad, just that absolutely nothing happened. I felt so uninspired. Something that made me happy was this blog post. And I found out that my uncle and his girlfriend are expecting a child! That is pretty amazing. A child. I guess there is nothing as awesome as that. ...still, I allways feel so guilty when I didn't do anything the whole day. Like I wasted an entire 24 hours at nothing and I don't deserve it.

Now I'll have my night cup of tea, feel good about an interview tomorrow and try to sleep. Nightie night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar